Osoby na początku swojej drogi w świecie kulturystycznym nie do końca przeważnie wiedzą, jakie zestawy ćwiczeń na rzeźbę wykonywać. Okazuje się, że nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Na początku jednak należy wybrać rodzaj zestawu ćwiczeń, aby móc go potem dowolnie zmieniać.

Dla sporej grupy osób najlepszą formą jest popularny trening fbw, czyli inaczej mówiąc trening wszystkich partii ciała. Polega on na ćwiczeniu wszystkich najistotniejszych części ciała, zarówno więc mięśni wielkich, jak i też mięśni małych. Trzeba pamiętać jednak, że prawidłowy trening to taki, podczas którego najpierw ćwiczy się duże partie mięśniowe, a więc plecy, pośladki i nogi, a dopiero w drugiej kolejności mniejsze mięśnie, na przykład triceps i biceps. Stosując taką kolejność, można mieć pewność, że trening będzie skuteczny. Nie do końca ważne jest jakie ćwiczenia na rzeźbę wykonywać, lecz w jaki sposób je trzeba realizować. To znaczy, ogólnie przyjęte zasady treningu na rzeźbę mówią, że liczba powtórzeń w seriach powinna być większa niż przy ćwiczeniach na masę, natomiast przerwy między seriami powinny być krótsze.

Trzeba też nie zapominać, że większe partie mięśniowe potrzebują trochę więcej przerwy między seriami niż na przykład triceps. Skuteczny zestaw ćwiczeń na rzeźbę powinien być stosowany regularnie, najlepiej trzy razy w ciągu tygodnia. Nie można jednak się też przetrenowywać. Po prostu mięśnie również potrzebują chwili na zregenerowanie się, inaczej może dojść w prosty sposób do kontuzji. W związku z tym najlepiej jest ćwiczyć co drugi dzień. Podczas ćwiczenia powinno się też nie zapominać o regularnym wysypianiu się. Okazuje się bowiem, że jest to czas najlepszy dla regeneracji mięśni.