26 Lis Brak komentarzy admin Xplore , ,

Mnóstwo osób uczęszczających na siłownię bezustannie wykonuje trening na masę. Jest to duży błąd, gdyż jego ciągła realizacja powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej. Efektem tego jest nie tylko pogorszenie wyglądu, lecz również stanu zdrowia. Więc warto rozważyć realizację planu na rzeźbę po długiej pracy nad budową mięśni. Tego gatunku trening powinien trwać od 2 do 3 miesięcy. Jego ideą jest ćwiczenie z lżejszymi obciążeniami, ale ze zwiększoną częstotliwością. Dzięki temu organizm spala znaczniejszą liczbę kalorii, a mięśnie są o wiele lepiej dotlenione. Właściwe dotlenienie mięśni to wydarzenie pomijane nawet przez zawodników o konkretnym stażu, a przecież dotlenione mięśnie nie tylko są dużo bardziej efektywne, ale też ich wizerunek jest niezwykle atrakcyjny.

Jeżeli aktualnie robiłeś tylko i wyłącznie masę to trening na rzeźbę powinien Cię demotywować, z powodu na utratę masy, natomiast uwierz należałoby się przełamać. Przydatna jest dodatkowo korekta diety. Należy zmniejszyć ilość zjadanych kalorii, szczególnie w postaci węglowodanów i tłuszczu. Żeby podnieść efektywność treningu, warto łączyć go z aerobami. Może być to jazda na rowerze, lub nawet ćwiczenie na skakance. Jednakże tempo ćwiczeń należałoby określić w taki sposób, żeby tętno nie przekraczało 130 uderzeń serca na minutę jak również aby nie występował efekt zadyszki. Należy pamiętać, że nie jest to trening kondycyjny. Osoby mające wielki kłopot z utratą tkanki tłuszczowej mogą wesprzeć się spalaczami tłuszczu, jednakże ich wyboru musimy dokonywać precyzyjnie i myśleć o skutkach ubocznych ich stosowania.