28 Lis Brak komentarzy admin Xplore , ,

Spośród wielu ludzi trenujących na siłowni, znaczna część chciałaby ćwiczyć konkretnie na masę, czyli po prostu stać się masywnymi ludźmi o sylwetce nie tyle wysportowanej i wyrzeźbionej, co po prostu wielkiej i okazałej. Aby to jednak osiągnąć, nie wystarczy tego chcieć, a przede wszystkim trzeba trenować przez długi czas i konsekwentnie.

Wiadomo, że, trzeba też stworzyć sobie odpowiedni program treningowy i koniecznie musi to być konkretny plan treningowy na masę. Jeżeli jednak jesteśmy niedoświadczeni jeżeli chodzi o kulturystykę, znacznie lepiej jest, by taki plan treningowy był stworzony przez jakąś osobę z doświadczeniem, powiedzmy instruktora siłowni (tak chyba byłoby najlepiej), czy ewentualnie innego ćwiczącego z dłuższym stażem. Taki plan na masę różni się oczywiście od zwykłych planów. Przede wszystkim dźwiga się większe ciężary w zredukowanej ilości powtórzeń i serii. Zwykle są to 2-3 serie przy 6-8 liczbie powtórzeń. Przeważnie też korzysta się raczej z wolnych ciężarów niż maszyn w typie atlasu, gdyż wtedy przyrost jest większy. Trzeba też oczywiście pamiętać, by odpowiednio się odżywiać. Z czegoś przecież musimy tą masę zbudować i jasnym jest, że dzienny bilans kaloryczny musi być po prostu nieujemny. Oprócz tego ile jemy jest także oczywiście istotne co jemy, bo jeżeli będziemy się najadać byle czym bez kontrolowania, to po prostu zalejemy się tkanką tłuszczową, a nie wyrobimy solidne, masywne mięśnie. Konieczna jest więc tutaj dieta bogata w białka. Doskonałym wspomagaczem jest tutaj specjalistyczne białko na masę, które może byś spożywane na przykład w formie koktajli.