Wielu ludzi jest zaintrygowanych pytaniem, w jaki sposób mogą trenować oni w ogóle bez wychodzenia z mieszkania. Czy w takim wypadku na efekty trzeba będzie oczekiwać latami? Czy jest sens trenowania bez dodatkowego osprzętu lub z niewystarczającą jego ilością?

Bez wątpienia, że tak i bez wątpienia może to udowodnić bardzo dużo osób, które przeszły ogromne, nie do wyobrażenia przekształcenia stosując do ćwiczeń jedynie ciężaru swojego ciała. Wbrew pozorom takie sesje ćwiczeniowe nie ograniczają się tylko do pompek czy do podciągnięć na drążku, ponieważ istnieje szereg różnorodnych zadań, które można wykonywać jedynie przy użyciu własnej masy. Zbudowanie masy mięśniowej za pomocą tego sposobu jest zatem dopuszczalne, jednak trzeba się tu kierować pewnymi prawami, dzięki którym taki trening będzie przynosił korzyści.

Przede wszystkim że nie można opierać go tylko i wyłącznie na podstawowych ćwiczeniach i zwiększać ilość powtórzeń, czy powtórzeń, ponieważ ciało wyjątkowo szybko adaptuje się do tych ruchów i najzwyczajniej w świecie zastopowany jest wzrost. Trening na rzeźbę dla doświadczonych w mieszkaniu powinien mieć elementy wspólne naprawdę trudnymi ćwiczeniami na drążku np. z dodatkowym ciężarem. Pozwoli to zachować progresję w treningu i uczynić go bardziej wyczerpującym.

Co interesujące, będziemy teraz dzięki temu bardziej skoordynowani, a mięśnie nie będą nam ciążyły, a wspomagały. Co to jest i jakie korzyści z niego płyną? Co ważne- skierowany jest on do ludzi, którzy chcą bardzo szybkich efektów w krótkim czasie. Jednak takie treningi są wyjątkowo wymagające, ponieważ przerwy są ograniczone praktycznie do najkrótszych wartości. Co w związku z tym, zmęczymy się o wiele mocniej, niż w przypadku normalnego treningi, gdzie między seriami mamy około minuty odpoczynku. Treningi obwodowe mogą zająć do trzydziestu minut i postrzegane jako jedne z dających zdecydowanie największe efekty.